preloader
Strona główna > Ze świata interim managerów > Czy warto zaufać usłudze interim management w rozwoju firmy?
shutterstock_2529394151 1

Czy warto zaufać usłudze interim management w rozwoju firmy?

Generalnie rzecz ujmując – interim management, to ważny element europejskiego biznesu. Dostarcza firmom elastyczność i specjalistyczną wiedzę w kluczowych momentach ich rozwoju.

A jak to wygląda u nas z perspektywy service providera?

Wiele polskich firm nie słyszało jeszcze o tej usłudze. Wiele jednak już skorzystało i generalizując – ma różne doświadczenia.

Rozmawiając z firmami, które zwracają się do nas z potrzebą wynajęcia interim managera, obserwujemy często, że zarządzający – szukając rozwiązania, niedocenianą swojej roli w procesie zmian w firmie. Interim manager wnosi wiedzę, doświadczenie i umiejętności, jednak ostatecznie  pełni rolę „sparring partnera”, merytorycznego wsparcia kadry zarządzającej i wykonawcy uzgodnionych rekomendacji.

Do współpracy z zewnętrznym ekspertem – jakim jest interim manager, warto się przygotować.

Na co zwrócić uwagę?

  • Określenie celu, który firma chce osiągnąć, zadań i efektów, do których chce dojść w wyniku współpracy.
  • Wybór interim managera, który da gwarancję realizacji tego celu. Sprawdzenie jego merytorycznych referencji, to konieczność. Trzeba mieć pewność, że wprowadzona do firmy osoba jest odpowiednia i wiarygodna, że pracuje w określonych standardach i metodyce.
  • Włączenie się w proces zmiany.
  • Zagwarantowanie sobie cykliczności spotkań podsumowujących i bieżącego raportowania.
  • Monitorowanie procesu utrwalania nowej wiedzy w organizacji. 

Co się dzieje, kiedy tego nie zrobimy?
Zagramy w loterię – uda się, albo nie…

Doświadczenia klientów, którzy mają nienajlepsze historie współpracy z interim managerami, a może… „quasi interim managerami”, niestety… mówią o nieporozumieniach, poczuciu straconego czasu i pieniędzy.

Warto więc podkreślić, że interim manager to nie zastępca właściciela czy zarządu, ale sprawne „narzędzie” wsparcia i optymalizacji działań firmy, które ściśle współpracuje ze swoim mocodawcą i dopiero to – obu stronom, przynosi konkretny sukces.

Jak więc dobrze wykorzystać to „narzędzie” do poprawy działania swojego biznesu?

Można się doszkolić i szukać odpowiednich osób samodzielnie. Można też skorzystać ze wsparcia profesjonalnych dostawców usług interim management (tzw. service providers). Jeżeli nie mamy doświadczeń we współpracy z zewnętrznymi senior managerami – zdecydowanie rekomendujemy to drugie rozwiązanie. Odnosząc się do naszego „własnego podwórka”, w Inwenta Interim Partners potrafimy pracować z interimami, dobrać kompetencje do zadania i dopilnować, aby cele projektu zostały dostarczone.

Artykuł napisany przez:

Marzenna Tusza - Partner, Dyrektor Zarządzający Inwenta Interim Partners